BAW! Baby Art Walk to kulturalne spacery dla rodzin z małymi dziećmi organizowane przez Fundację Art Transparent. Zapraszamy na wspólne odwiedziny we wrocławskich instytucjach kultury, galeriach, muzeach oraz spotkania z artystami i oprowadzania kuratorskie po aktualnych wystawach. Przestrzeń przyjazna dla Mam karmiących piersią.
— BAW! Baby Art Walk | 21.09.2022 | 13:00
spacer ze sztuką współczesną dla rodziców i opiekunów z dziećmi
w programie:
galeria Arttrakt | Jagoda Dobecka, wystawa „Pod pniem mieszka pająk”
galeria Mieszkanie Gepperta | Tomasz Opania, wystawa „Na wschodzie bez zmian”
SAW! Senior Art Walk to projekt realizowany przez fundację Art Transparent w najciekawszych instytucjach kulturalnych Wrocławia. Tworzymy przestrzeń spotkań ze sztuką najnowszą, a wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.
— SAW! Senior Art Walk | 28.09.2022 | 16:00
spacer ze sztuką współczesną dla seniorek i seniorów
w programie:
Muzeum Teatru | Bartosz Zamarek, wystawa „Chodź tu nie mój, dam ci nic”
galeria Mieszkanie Gepperta | Tomasz Opania, wystawa „Na wschodzie bez zmian”
— OPROWADZANIE KURATORSKIE | 26.09.2022 | 17:00
z kuratorem Michałem Bieńkiem, w towarzystwie artysty Tomasza Opani
Od 28 lutego galeria Mieszkanie Gepperta pozostawała tymczasowo zamknięta; w związku z trwającą wojną w Ukrainie przestrzeń wystawienniczą przekształciliśmy w tymczasowe lokum dla Uchodźców i Uchodźczyń z Ukrainy. Wróciliśmy z nową ekspozycją z początkiem września, prezentując wystawę „Na wschodze bez zmian”. Tomasz Opania traktuje swoje prace jako komentarz do aktualnych zdarzeń i otaczającej go rzeczywistości. Przypominamy o wydarzeniach, które wciąż mają miejsce za wschodnią granicą, tym samym zachęcamy do namysłu nad przykrym mechanizmem przywykania do brutalności wojny, którego finalnym stadium jest postrzeganie sytuacji nadzwyczajnej jako czegoś „normalnego”, „zwykłego” i „znanego”.
To instalacja, w której centrum znajduje się obiekt pozostający w ciągłym ruchu. Prostopadłościan, osadzony na specjalnej konstrukcji, stale i w jednakowym tempie rozkłada się na cztery równe pionowe części, które rozjeżdżają się po przekątnych, obracając się jednocześnie o 180 stopni, by znów na ułamek sekundy spotkać się w centrum. Stykają się jednak swoimi „odwrotnymi” stronami, pokazując widzowi graniczny słup – pomalowany raz to w ukraińskie, raz to w rosyjskie barwy narodowe.