Pokaż menuZamknij menumenu
 
DemArt – Międzynarodowy instytut wspólnego...
 
21. Przegląd Sztuki Survival
 
DECONFINING – uwalnianie sztuki, kultury...
 
BAW na wystawie „Ograniczenia określonego...
 
Ograniczenia określonego sposobu przemieszczania...
 
Młodzież w kulturze
 
Nawiedzają mnie myśli o tym,...
 
KATALOG: „To maluję ja!”
 
Spacery historyczne
 
Wrocławianki. Książka herstoryczno-artystyczna
 
„Rysunki glonowe” – wystawa w galerii...
 
Podcasty – To maluję ja!
 
Scenariusze zajęć warsztatowych z cyklu...
 
Na wschodzie bez zmian
 
Forum „Hanna Krzetuska. To maluję ja!”
 
Hanna Krzetuska. To maluję ja!
 
„To maluję ja!” – wystawa w Mieszkaniu...
 
ARTIST TALK: Tomasz Opania
 
Jesienne spacery – BAW i SAW
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 20
 
Artifake takeover – relacje z Ukrainy
 
Wolontariuszki i wolontariusze SURVIVALU
 
Siedmioro wspaniałych, czyli BWA w galerii...
 
20!
 
20. Przegląd Sztuki SURVIVAL
 
Projekt Szpital w centrum...
 
Tomasz Czyżkowski przeciwko wojnie
 
Anna Kołodziejczyk w galerii Szewska
 
ARTIST TALK: Karolina Jaklewicz, Marzena Sadocha
 
Wiosenny Baby Art Walk
 
WIOSENNY SENIOR ART WALK!
 
LOKUM DLA UCHODŹCÓW I UCHODŹCZYŃ...
 
KAROLINA JAKLEWICZ | MARZENA SADOCHA, „STAN...
 
KATALOG: Przegląd Sztuki Survival 19
 
UNLEARNING
 
ARTIFAKE: WYSTAWA PODSUMOWUJĄCA NA SZEWSKIEJ
 
ARTIFAKE: TWORZENIE NIESAMOWITYCH HISTORII
 
ARTIFAKE: MINISTERSTWO INFORMUJE
 
ARTIFAKE: Sztuka a fake news...
 
ARTIFAKE: UWAGA SZUM!
 
ALICJA PATANOWSKA I MARCIN SAWIŃSKI, „FAKE...
 
ARTIFAKE: LILIANA ZEIC, „LATO NADESZŁO DZISIAJ...
 
ZOFIA PAŁUCHA W GALERII SZEWSKA
 
EUROPA–AFRYKA: EKSPORT–IMPORT
 
ARTIFAKE: PAWEŁ KULCZYŃSKI, „2+2=5″
 
FORUM DIALOGU
 
EWA ZWARYCZ, „ROZBITE LUSTRO”
 
ARTIFAKE: ART INVADES FAKES
 
ARTIST TALK: ROZMOWA Z EWĄ ZWARYCZ
 
BAW! I SAW! W MIESZKANIU GEPPERTA
 
19. SURVIVAL NA SZEWSKIEJ
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 19
 
ZOFIA PAŁUCHA, „GETTING DIRTY IN THE...
 
LEON PODSIADŁY, „BEL AIR”
 
VAHA: WROCŁAW STRATEGIC SURVIVAL HUB
 
HORACY MUSZYŃSKI, „RIXT”
 
HANNA KRZETUSKA-GEPPERTOWA, „15 % ABSTRAKCJI”
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU
 
KATALOG: Leon Podsiadły – Bel Air
 
KOLOROWE ZABAW!KI
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 18
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU / KULTUR FÜR DAS...
 
Otwarcie wystawy w Mieszkaniu Gepperta...
 
AKADEMIA LETNIA BABY ART WALK + SYMPOZJUM WROCŁAW...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
ŚCIEŻKI DO INTERPRETACJI – PAMIĘTNIK...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
SENIOR ART WALK 2020
 
Konkurs
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 17
 
Alfons Mazurkiewicz, Anna Raczyńska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
Barbara Żłobińska i Mariusz Maślanka. Bad...
 
#MUZEALNIAKI
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 16
 
Hanna Krzetuska, Karolina Szymanowska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
Entropia, sztuka rozpadu
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 15
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Monika Konieczna, Zofia Gebhard. Mit Geistern...
 
Monika Konieczna. Atropa belladonna
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
THE ILLUSION OF RETURN
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Leon Podsiadły. Bel Air
 
Akcja „Książki dla Gwinei”
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2017
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 14
 
Mathilde Lavenne. Cienie / Shadows
 
Kasia Kmita. Kim byś była, gdybyś była kim...
 
Ghetto Relay. Projekt artystyczny Alessandry...
 
Die Deutschen kamen nicht
 
Kamil Moskowczenko. W co można...
 
Stanisław Dróżdż. Ścieżki tekstu 
 
Piotr Kmita. W poszukiwaniu straconego czasu
 
Młodzież w Europie
 
Podwórko Gepperta 2016
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
Mit Geistern Leben. Wydeptywanie Wydeptanych...
 
Podwórko Gepperta. Projekt społecznościowy
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2016
 
100 000 KSIĄŻEK DLA GWINEI
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 13
 
Boże Ciało
 
Wykwit
 
Piotr Blajerski. The End
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.II...
 
Podwórko Gepperta 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.I...
 
Grzegorz Różański. Zachowanie masy
 
Kamil I. Widzenia
 
Anna Raczyńska. Krótkie historie
 
Wrocław: The best of
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 12
 
Niemcy nie przyszli
 
Nienazwane przestrzenie / Innominate Spaces –...
 
Magda Franczak z udziałem Yael Frank....
 
Maria Stożek i Szymon Wojtyła. Bondage
 
Łukasz Filak, Wawrzyniec Kolbusz
 
Kornel Janczy
 
DYSK GEPPERTA 2014
 
Katarzyna Przezwańska
 
Śmierć Internauty
 
Tomasz Opania. Right Now the Same Wind...
 
Innominate Spaces
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 11
 
Krystian Truth Czaplicki. Przesunięty dom
 
DYSK GEPPERTA 2013
 
Ewa Żuchnik. Metamorfozy
 
Piotr Sakowski „ . “
 
Bez nie-ludzi nie ma nas
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 10
 
Krzysztof Furtas, Piotr Blajerski. Lux Aeterna
 
Aktywna poezja
 
Karina Marusińska. Sfera prywatna
 
Anna Kołodziejczyk. Obraz zniszczeń
 
Magda Franczak. Hairy Candies
 
Beata Wilczek + Michalina Grula. Ćwiczenia...
 
DYSK GEPPERTA 2012
 
Grzegorz Łoznikow. Historia w obrazkach
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 9
 
Piotr Zbierski. White Elephant
 
EGZEGEZA
 
Wystawa
 
Emergency Room
 
House of Change / Dom przemian
 
Piotr Kmita. Okropności zabawy
 
Dy Tagowska. Nigredo
 
Andrzej Sobiepan. PBZ
 
DYSK GEPPERTA 2011
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 8
 
KATALOG: „Sztuka po przejściach”...
 
Communism Never Happened
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2010”
 
Communism Never Happened
 
Il Vangelo secondo i reprobi, odc. 2
 
Piotr Wysocki. Aldona
 
Zbliżanie…
 
Michał Bieniek. Wracamy z polowania
 
Senses
 
Wojny religijne
 
Malwina Karp i Katarzyna Włodarczyk....
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Sztuka po przejściach
 
Sztuka po przejściach
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2009”
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Kwiaty na poddaszu
 
Pochwała przemijającego czasu
 
Anna Kołodziejczyk. Ruiny / Martwa natura
 
KATALOG: Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2008,...
 
Michał Marek. X jak MM
 
Wilhelm Sasnal. Brzozowski nam współczesny
 
Pola Dwurnik. Szwajcarskie rysunki
 
Jerzy Kosałka. Najważniejsze to zdrowie –...
 
Marcin Fajfruk. Disco Combat
 
Aleksandra Urban. Wonderland
 
Michał Bieniek. Ana Layla
 
Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2007,...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Monika Konieczna. Kwiat dla mnie…
 
Oiko Petersen. Guys. From Poland with Love
 
Ewelina Ciszewska. Sympatyczna Pani Krysia
 
Przemysław Sanecki. Faking.Me.intimace.You
 
Anna Kołodziejczyk. Najpiękniejsze uczucia...
 
Artur Goliński. Lexicon, 6.Aufl
 
Tekla Woźniak. Kot na vhsie
 
Arkadiusz Nowakowski, Paulina Płachecka. Melanż...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...

Na wschodzie bez zmian

Wystawa Tomasza Opani w Mieszkaniu Gepperta oraz galerii SZEWSKA
02.09.2022 — 29.09.2022

Tytuł wystawy jest trawestacją tytułu jednego z najgłośniejszych dzieł literatury XX wieku: antywojennej powieści Na zachodzie bez zmian (niem. Im Westen nichts Neues) Ericha Marii Remarque’a. Zarówno sam autor – weteran wojenny – jak i bohaterowie jego powieści zaliczani są do tzw. „straconego pokolenia”, którego młodość zabrała tragedia I wojny światowej. Na wschodzie bez zmianparafrazuje Remarque’a, który z kolei posłużył się frazeologizmem zaczerpniętym z niemieckich komunikatów frontowych. Sformułowanie „na zachodzie bez zmian” opisywało sytuację codziennych walk – bez nadziei na przełom – w których ginęły tysiące niemieckich żołnierzy. Obrazowało tym samym mechanizm przywykania do brutalności wojny, którego finalnym stadium jest postrzeganie sytuacji nadzwyczajnej jako czegoś „normalnego”, „zwykłego” i „znanego”.

W obecnej sytuacji określenie to nabiera jeszcze szerszego znaczenia, wskazując na rozciągnięty w czasie proces wywierania przez Federację Rosyjską (a wcześniej także przez ZSRR) na Ukrainę różnej formy nacisków. Ich punktem kulminacyjnym jest aktualna zbrodnicza akcja zbrojna. Rosyjska polityka, której celem było przeciwdziałanie umacnianiu się w pełni niezależnej ukraińskiej państwowości opartej o integralność terytorialną i nienaruszalność granic, a w końcu aneksja istotnych strategicznie oraz ekonomicznie terenów, często w sposób instrumentalny i bezwzględny wykorzystywała tamtejszą ludność.

Na wschodzie bez zmian to instalacja, w której centrum znajduje się obiekt pozostający w ciągłym ruchu. Prostopadłościan, osadzony na specjalnej konstrukcji, stale i w jednakowym tempie rozkłada się na cztery równe pionowe części, które rozjeżdżają się po przekątnych, obracając się jednocześnie o 180 stopni, by znów na ułamek sekundy spotkać się w centrum. Stykają się jednak swoimi „odwrotnymi” stronami, pokazując widzowi graniczny słup – pomalowany raz to w ukraińskie, raz to w rosyjskie barwy narodowe.

fot. Małgorzata Kujda

Mobilny obiekt jest efektem współpracy Tomasza Opani z Krzysztofem Skrzyneckim – absolwentem wydziału Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, odpowiedzialnym za projekt i współrealizację mechanizmu.

Tomasz Opania, urodzony w 1970 roku w Gliwicach. Dyplom z rzeźby zrealizował w 1994 roku w PWSSP we Wrocławiu. W 1993 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki, w 1994 – stypendium Rządu Konfederacji Szwajcarskiej. W latach 1994–1996 studiował w ÉSAV w Genewie. Od 1996 zatrudniony w ASP we Wrocławiu gdzie obecnie prowadzi dyplomującą Pracownię Sztuki w Przestrzeni Publicznej. W latach 2012–2014 kierownik Katedry Mediacji Sztuki. Od 2019 kierownik studiów podyplomowych Mediacja i Rynek Sztuki.

fot. Małgorzata Kujda

Zajmuje się rzeźbą, instalacją, performance’em, działaniami w przestrzeni publicznej, projektowaniem. Buduje obiekty i wynalazki, wykorzystując różne techniki, bądź współpracując z fachowcami i rzemieślnikami. Jego „narzędzia sztuki” to często maszyny lub przyrządy służące do aktywnego odbioru.  Są to rzeźby partycypacyjne angażujące widza i/lub zmuszające go do przyjęcia prognozowanej postawy. Realizuje również atrybuty, które wykorzystuje w wystąpieniach na żywo. Swoje prace traktuje jako komentarz do aktualnych zdarzeń i otaczającej go rzeczywistości. Interesuje go polityka oraz społeczeństwo. Prowadzi warsztaty dla młodzieży, dorosłych i osób wykluczonych: z zaburzeniami psychicznymi, niepełnosprawnymi i/lub stale bezrobotnymi.

 www.tomaszopania.pl

WYBRANE WYSTAWY INDYWIDUALNE:

1996 SCULPTURE – galeria Espace Faits Divers – Genewa,

2015 TRENER OSOBISTY – Pracownia Sztuki Zaangażowanej Społecznie – Rewiry, Centrum Kultury – Lublin,

2018    TOMASZ OPANIA, SALON WZORNICTWA – BWA – Wrocław,

2020   ENTROPOLUX – Galeria Entropia (wspólnie z Jerzym Kosałką)

WYBRANE WYSTAWY ZBIOROWE:

1999 SCULPTURE X – parc Stagni – Genewa – Szwajcaria,

2002 DIALOG 2 – ECA – Edynburg -Szkocja

2008 TRZECIA ODSŁONA – (kolekcja Dolnośląskiej Zachęty) – Muzeum Arch. Wrocław,

2012 SILESIA ART BIENNALE–OUTSIDE IN INSIDE OUT – przestrzeń pub. Jelenia Góra,

2014 NIEMCY NIE PRZYSZLI – Muzeum Współczesne Wrocław/ KUNSTHALLE Drezden

2015 DISPOSSESSION – Palazzo Dona Brusa – la 56 Biennale di Venezia – Wenecja,

2021    Caution: Artists! Text messeages in art – Kunsttempel – Kassel – Niemcy

WYBRANE PROJEKTY AUTORSKIE:

WROCŁAW – WEJŚCIE OD PODWÓRZA 

TRANSLOKACJA

www.wroclaw.pl
Wystawa Tomasz Opania „Na wschodzie bez zmian” realizowana w ramach zadania “Otwarta Pracownia Gepperta 2022” jest współfinansowana ze środków Gminy Wrocław.
Wystawa Tomasz Opania „Na wschodzie bez zmian” realizowana w Galerii Szewska jest dofinansowana przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia
.

 

Program towarzyszący:

BAW! Baby Art Walk | 21.09.2022 | 13:00
spacer ze sztuką współczesną dla rodziców i opiekunów z dziećmi
w programie:
galeria Arttrakt | Jagoda Dobecka, wystawa „Pod pniem mieszka pająk”
galeria Mieszkanie Gepperta | Tomasz Opania, wystawa „Na wschodzie bez zmian”

— OPROWADZANIE KURATORSKIE | 26.09.2022 | 17:00
z kuratorem Michałem Bieńkiem, w towarzystwie artysty Tomasza Opani

SAW! Senior Art Walk | 28.09.2022 | 16:00 
spacer ze sztuką współczesną dla seniorek i seniorów
w programie:
Muzeum Teatru | Bartosz Zamarek, wystawa „Chodź tu nie mój, dam ci nic”
galeria Mieszkanie Gepperta | Tomasz Opania, wystawa „Na wschodzie bez zmian”

 

Czytaj dalej
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; dokumentacja procesu twórczego
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w Mieszkaniu Gepperta
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
fot. M. Kujda; wystawa w galerii SZEWSKA
Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności