Pokaż menuZamknij menumenu
 
DemArt – Międzynarodowy instytut wspólnego...
 
21. Przegląd Sztuki Survival
 
DECONFINING – uwalnianie sztuki, kultury...
 
BAW na wystawie „Ograniczenia określonego...
 
Ograniczenia określonego sposobu przemieszczania...
 
Młodzież w kulturze
 
Nawiedzają mnie myśli o tym,...
 
KATALOG: „To maluję ja!”
 
Spacery historyczne
 
Wrocławianki. Książka herstoryczno-artystyczna
 
„Rysunki glonowe” – wystawa w galerii...
 
Podcasty – To maluję ja!
 
Scenariusze zajęć warsztatowych z cyklu...
 
Na wschodzie bez zmian
 
Forum „Hanna Krzetuska. To maluję ja!”
 
Hanna Krzetuska. To maluję ja!
 
„To maluję ja!” – wystawa w Mieszkaniu...
 
ARTIST TALK: Tomasz Opania
 
Jesienne spacery – BAW i SAW
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 20
 
Artifake takeover – relacje z Ukrainy
 
Wolontariuszki i wolontariusze SURVIVALU
 
Siedmioro wspaniałych, czyli BWA w galerii...
 
20!
 
20. Przegląd Sztuki SURVIVAL
 
Projekt Szpital w centrum...
 
Tomasz Czyżkowski przeciwko wojnie
 
Anna Kołodziejczyk w galerii Szewska
 
ARTIST TALK: Karolina Jaklewicz, Marzena Sadocha
 
Wiosenny Baby Art Walk
 
WIOSENNY SENIOR ART WALK!
 
LOKUM DLA UCHODŹCÓW I UCHODŹCZYŃ...
 
KAROLINA JAKLEWICZ | MARZENA SADOCHA, „STAN...
 
KATALOG: Przegląd Sztuki Survival 19
 
UNLEARNING
 
ARTIFAKE: WYSTAWA PODSUMOWUJĄCA NA SZEWSKIEJ
 
ARTIFAKE: TWORZENIE NIESAMOWITYCH HISTORII
 
ARTIFAKE: MINISTERSTWO INFORMUJE
 
ARTIFAKE: Sztuka a fake news...
 
ARTIFAKE: UWAGA SZUM!
 
ALICJA PATANOWSKA I MARCIN SAWIŃSKI, „FAKE...
 
ARTIFAKE: LILIANA ZEIC, „LATO NADESZŁO DZISIAJ...
 
ZOFIA PAŁUCHA W GALERII SZEWSKA
 
EUROPA–AFRYKA: EKSPORT–IMPORT
 
ARTIFAKE: PAWEŁ KULCZYŃSKI, „2+2=5″
 
FORUM DIALOGU
 
EWA ZWARYCZ, „ROZBITE LUSTRO”
 
ARTIFAKE: ART INVADES FAKES
 
ARTIST TALK: ROZMOWA Z EWĄ ZWARYCZ
 
BAW! I SAW! W MIESZKANIU GEPPERTA
 
19. SURVIVAL NA SZEWSKIEJ
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 19
 
ZOFIA PAŁUCHA, „GETTING DIRTY IN THE...
 
LEON PODSIADŁY, „BEL AIR”
 
VAHA: WROCŁAW STRATEGIC SURVIVAL HUB
 
HORACY MUSZYŃSKI, „RIXT”
 
HANNA KRZETUSKA-GEPPERTOWA, „15 % ABSTRAKCJI”
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU
 
KATALOG: Leon Podsiadły – Bel Air
 
KOLOROWE ZABAW!KI
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 18
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU / KULTUR FÜR DAS...
 
Otwarcie wystawy w Mieszkaniu Gepperta...
 
AKADEMIA LETNIA BABY ART WALK + SYMPOZJUM WROCŁAW...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
ŚCIEŻKI DO INTERPRETACJI – PAMIĘTNIK...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
SENIOR ART WALK 2020
 
Konkurs
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 17
 
Alfons Mazurkiewicz, Anna Raczyńska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
Barbara Żłobińska i Mariusz Maślanka. Bad...
 
#MUZEALNIAKI
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 16
 
Hanna Krzetuska, Karolina Szymanowska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
Entropia, sztuka rozpadu
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 15
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Monika Konieczna, Zofia Gebhard. Mit Geistern...
 
Monika Konieczna. Atropa belladonna
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
THE ILLUSION OF RETURN
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Leon Podsiadły. Bel Air
 
Akcja „Książki dla Gwinei”
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2017
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 14
 
Mathilde Lavenne. Cienie / Shadows
 
Kasia Kmita. Kim byś była, gdybyś była kim...
 
Ghetto Relay. Projekt artystyczny Alessandry...
 
Die Deutschen kamen nicht
 
Kamil Moskowczenko. W co można...
 
Stanisław Dróżdż. Ścieżki tekstu 
 
Piotr Kmita. W poszukiwaniu straconego czasu
 
Młodzież w Europie
 
Podwórko Gepperta 2016
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
Mit Geistern Leben. Wydeptywanie Wydeptanych...
 
Podwórko Gepperta. Projekt społecznościowy
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2016
 
100 000 KSIĄŻEK DLA GWINEI
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 13
 
Boże Ciało
 
Wykwit
 
Piotr Blajerski. The End
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.II...
 
Podwórko Gepperta 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.I...
 
Grzegorz Różański. Zachowanie masy
 
Kamil I. Widzenia
 
Anna Raczyńska. Krótkie historie
 
Wrocław: The best of
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 12
 
Niemcy nie przyszli
 
Nienazwane przestrzenie / Innominate Spaces –...
 
Magda Franczak z udziałem Yael Frank....
 
Maria Stożek i Szymon Wojtyła. Bondage
 
Łukasz Filak, Wawrzyniec Kolbusz
 
Kornel Janczy
 
DYSK GEPPERTA 2014
 
Katarzyna Przezwańska
 
Śmierć Internauty
 
Tomasz Opania. Right Now the Same Wind...
 
Innominate Spaces
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 11
 
Krystian Truth Czaplicki. Przesunięty dom
 
DYSK GEPPERTA 2013
 
Ewa Żuchnik. Metamorfozy
 
Piotr Sakowski „ . “
 
Bez nie-ludzi nie ma nas
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 10
 
Krzysztof Furtas, Piotr Blajerski. Lux Aeterna
 
Aktywna poezja
 
Karina Marusińska. Sfera prywatna
 
Anna Kołodziejczyk. Obraz zniszczeń
 
Magda Franczak. Hairy Candies
 
Beata Wilczek + Michalina Grula. Ćwiczenia...
 
DYSK GEPPERTA 2012
 
Grzegorz Łoznikow. Historia w obrazkach
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 9
 
Piotr Zbierski. White Elephant
 
EGZEGEZA
 
Wystawa
 
Emergency Room
 
House of Change / Dom przemian
 
Piotr Kmita. Okropności zabawy
 
Dy Tagowska. Nigredo
 
Andrzej Sobiepan. PBZ
 
DYSK GEPPERTA 2011
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 8
 
KATALOG: „Sztuka po przejściach”...
 
Communism Never Happened
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2010”
 
Communism Never Happened
 
Il Vangelo secondo i reprobi, odc. 2
 
Piotr Wysocki. Aldona
 
Zbliżanie…
 
Michał Bieniek. Wracamy z polowania
 
Senses
 
Wojny religijne
 
Malwina Karp i Katarzyna Włodarczyk....
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Sztuka po przejściach
 
Sztuka po przejściach
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2009”
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Kwiaty na poddaszu
 
Pochwała przemijającego czasu
 
Anna Kołodziejczyk. Ruiny / Martwa natura
 
KATALOG: Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2008,...
 
Michał Marek. X jak MM
 
Wilhelm Sasnal. Brzozowski nam współczesny
 
Pola Dwurnik. Szwajcarskie rysunki
 
Jerzy Kosałka. Najważniejsze to zdrowie –...
 
Marcin Fajfruk. Disco Combat
 
Aleksandra Urban. Wonderland
 
Michał Bieniek. Ana Layla
 
Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2007,...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Monika Konieczna. Kwiat dla mnie…
 
Oiko Petersen. Guys. From Poland with Love
 
Ewelina Ciszewska. Sympatyczna Pani Krysia
 
Przemysław Sanecki. Faking.Me.intimace.You
 
Anna Kołodziejczyk. Najpiękniejsze uczucia...
 
Artur Goliński. Lexicon, 6.Aufl
 
Tekla Woźniak. Kot na vhsie
 
Arkadiusz Nowakowski, Paulina Płachecka. Melanż...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...

UNLEARNING

20 lat sztuki na rzecz zmiany społecznej w regionie V4

UNLEARNING – 20 years of art for social change in the V4 region

W ramach projektu poruszymy temat roli sztuki w kontekście zmiany społecznej i rozwoju w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Odwołując się do hasła „Oduczanie”, zaczerpniętego z cytatu Alvina Tofflera „Analfabetami XXI w. nie będą ci, którzy nie potrafią czytać ani pisać, ale ci, którzy nie potrafią się uczyć, oduczać i uczyć na nowo”, wraz z organizacjami partnerskimi zorganizujemy szereg prezentacji i wystaw towarzyszących 20. edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL – jednego z największych festiwali sztuki w przestrzeni publicznej w Europie Środkowej.

/ As part of this project, we will discuss the topic of art for social change and its role in the development of the V4 region. We propose to focus on the slogan “Unlearning” taken from the quote The illiterate of the 21st century are not those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn and learn anew” by Alvin Toffler. Thus, together with partner organizations, through a series of presentations and exhibitions, we will celebrate the 20th edition of the SURVIVAL Art Review, one of the largest public art festivals in Central Europe.

www.visegradfund.org
https://www.survival.art.pl

Przegląd Sztuki SURVIVAL to artystyczne przedsięwzięcie obliczone na maksimum konfrontacji z widzem, realizowane poza instytucjami wystawienniczymi – w miejscach porzuconych, w gmachach publicznych i na otwartych przestrzeniach. Częścią 20. edycji Survivalu jest projekt Unlearning, w którym zastanawiamy się nad relacją pomiędzy działaniami artystycznymi a zmianą społeczną z perspektywy regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Nawiązując do przypisywanej Tofflerowi wypowiedzi – która jest parafrazą cytatu zawartego w jego przebojowej, futurystycznej książce Future Shock z 1970 roku – przyjmujemy perspektywę „oduczania”, by zrewidować nasze przyzwyczajenia dotyczące działania w polu sztuki. Aktywności zaplanowane we współpracy z partnerami z Czech, Węgier i Słowacji początkowo miały na celu dyskusję o podobieństwach i różnicach praktyk sztuki dążącej do oddziaływania społecznego w tych krajach. Jednak inwazja na Ukrainę dosadnie zrewidowała pytania dotyczące dystrybucji zasobów, kapitałów oraz wsparcia także w ramach geopolitycznego konstruktu Grupy Wyszehradzkiej. Prezentacja prac czwórki artystów z Ukrainy nie jest tylko próbą dzielenia się zasobami czy działaniem na rzecz zwiększania widzialności ukraińskiej kultury. Staje się ona punktem wyjścia do rozmowy na temat regionalnej solidarności na polu twórczym, roli sztuki w procesie powojennej odbudowy i kluczowego pytania o sens prowadzenia działalności artystycznej w trakcie wojny. W dyskusji wezmą udział eksperci i praktycy ze Słowacji, Węgier, Czech oraz Ukrainy. Projektowi towarzyszą cztery publikacje mapujące społeczne konteksty praktyk artystycznych i instytucjonalnych w państwach Grupy Wyszehradzkiej.

/

The SURVIVAL Art Review is an artistic venture aimed at maximum confrontation with the viewer, held outside exhibition institutions – in abandoned places, public buildings and open spaces.One of the elements of the 20th edition of SURVIVAL is Unlearning, a project in which we consider the relationship between artistic activities and social change from the perspective of Central and Eastern Europe. Referring to a statement attributed to Toffler, which is a paraphrase of a quote from his bestselling 1970 book Future Shock, we assume the perspective of “unlearning” to revise our habits connected with functioning in the field of art. The activities planned in cooperation with partners from the Czech Republic, Hungary and Slovakia were initially intended to discuss the similarities and differences in art practices aimed at exerting a social impact in these countries. However, the invasion of Ukraine dramatically altered questions about the distribution of resources, capital and support that need to be asked within the geopolitical context of the Visegrad Group. The presentation of works by four artists from Ukraine is more than just an attempt to share resources or increase the visibility of Ukrainian culture – it is the starting point for a conversation on regional solidarity in the creative field, the role of art in the process of post-war reconstruction and, most importantly, the purposefulness of pursuing artistic activity at the time of war. The discussion will be attended by experts and practitioners from Slovakia, Hungary, the Czech Republic and Ukraine. The project accompanied by four publications mapping the social contexts of artistic and institutional practices in the Visegrad countries.

Zobacz katalog / See the catalogue.

Sobota, 25.06.2022, g. 18.00 (Klub Festiwalowy, Traugutta 118, Wrocław)

Unlearning – o przyszłości relacji między sztuką a zmianami społecznymi
Dyskusja towarzysząca projektowi „Unlearning – 20 lat sztuki na rzecz zmiany społecznej w regionie V4”, który w 20. rocznicę Survivalu, dążąc do zrewidowania przyzwyczajeń i oduczania się zastanych schematów działania, spogląda w przyszłość relacji pomiędzy sztuką a zmianami społecznymi. Prezentacja prac ukraińskich artystów będzie punktem wyjścia do rozmowy na temat regionalnej solidarności na polu twórczym, roli sztuki w procesie powojennej odbudowy i sensu prowadzenia działalności artystycznej w trakcie wojny. Zaproszeni goście pochodzą z państw regionu i są praktykami, którzy na różnych polach zajmują się sztuką wraz z jej społecznymi kontekstami. W dyskusji udział wezmą: Kateryna Botanova, Franz Tisek, Balázs Simon, Yuriy Biley, Zuzana Kupcová.  

As every year, the Public Forum will become a place for meeting and exchanging views. The discussion accompanies the project “Unlearning – Twenty Years of Art for Social Change in the V4 Region” which, on the 20th anniversary of SURVIVAL, seeks to revise our habits and unlearn some of the existing patterns of action by looking to the future of the relationship between art and social change. The presentation of works by Ukrainian artists will be the starting point for a conversation about regional solidarity in the creative field, the role of art in the process of post-war reconstruction at a time of rapid social changes, and crucially about the purposefulness of pursuing artistic activity during a war. The invited guests from the V4 countries are practitioners who deal with art and its social contexts in various fields. The discussion will be attended by: Kateryna Botanova, Franz Tisek, Simon Balázs, Yuriy Biley, Zuzana Kupcová.

? Saturday, 25 June 2022, 6:00 p.m. (Festival Club, Traugutta 118, Wrocław)

Unlearning – On Future Relations Between Art and Social Change

As part of the project “Unlearning – 20 Years of Art for Social Change in the V4 Region” we will also see works by artists from Ukraine. It will be accompanied by a publication containing texts mapping out the social contexts of artistic and institutional practices in the Visegrad Group countries.

Partnerzy / Partners
Pro Progressione / www.pro-cult.com
Cultural Center Řehlovice / Kulturní Centrum Řehlovice / www.kcrehlo.cz
Creative Industry Kosice (CIKE) / www.cike.sk

 

Projekt jest współfinansowany przez rządy Czech, Węgier, Polski i Słowacji w ramach Grantów Wyszehradzkich Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu jest promowanie pomysłów na zrównoważoną współpracę regionalną w Europie Środkowej.

/ The project is co-financed by the Governments of Czechia, Hungary, Poland and Slovakia through Visegrad Grants from International Visegrad Fund. The mission of the fund is to advance ideas for sustainable regional cooperation in Central Europe.

Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności