Pokaż menuZamknij menumenu
 
DemArt – Międzynarodowy instytut wspólnego...
 
21. Przegląd Sztuki Survival
 
DECONFINING – uwalnianie sztuki, kultury...
 
BAW na wystawie „Ograniczenia określonego...
 
Ograniczenia określonego sposobu przemieszczania...
 
Młodzież w kulturze
 
Nawiedzają mnie myśli o tym,...
 
KATALOG: „To maluję ja!”
 
Spacery historyczne
 
Wrocławianki. Książka herstoryczno-artystyczna
 
„Rysunki glonowe” – wystawa w galerii...
 
Podcasty – To maluję ja!
 
Scenariusze zajęć warsztatowych z cyklu...
 
Na wschodzie bez zmian
 
Forum „Hanna Krzetuska. To maluję ja!”
 
Hanna Krzetuska. To maluję ja!
 
„To maluję ja!” – wystawa w Mieszkaniu...
 
ARTIST TALK: Tomasz Opania
 
Jesienne spacery – BAW i SAW
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 20
 
Artifake takeover – relacje z Ukrainy
 
Wolontariuszki i wolontariusze SURVIVALU
 
Siedmioro wspaniałych, czyli BWA w galerii...
 
20!
 
20. Przegląd Sztuki SURVIVAL
 
Projekt Szpital w centrum...
 
Tomasz Czyżkowski przeciwko wojnie
 
Anna Kołodziejczyk w galerii Szewska
 
ARTIST TALK: Karolina Jaklewicz, Marzena Sadocha
 
Wiosenny Baby Art Walk
 
WIOSENNY SENIOR ART WALK!
 
LOKUM DLA UCHODŹCÓW I UCHODŹCZYŃ...
 
KAROLINA JAKLEWICZ | MARZENA SADOCHA, „STAN...
 
KATALOG: Przegląd Sztuki Survival 19
 
UNLEARNING
 
ARTIFAKE: WYSTAWA PODSUMOWUJĄCA NA SZEWSKIEJ
 
ARTIFAKE: TWORZENIE NIESAMOWITYCH HISTORII
 
ARTIFAKE: MINISTERSTWO INFORMUJE
 
ARTIFAKE: Sztuka a fake news...
 
ARTIFAKE: UWAGA SZUM!
 
ALICJA PATANOWSKA I MARCIN SAWIŃSKI, „FAKE...
 
ARTIFAKE: LILIANA ZEIC, „LATO NADESZŁO DZISIAJ...
 
ZOFIA PAŁUCHA W GALERII SZEWSKA
 
EUROPA–AFRYKA: EKSPORT–IMPORT
 
ARTIFAKE: PAWEŁ KULCZYŃSKI, „2+2=5″
 
FORUM DIALOGU
 
EWA ZWARYCZ, „ROZBITE LUSTRO”
 
ARTIFAKE: ART INVADES FAKES
 
ARTIST TALK: ROZMOWA Z EWĄ ZWARYCZ
 
BAW! I SAW! W MIESZKANIU GEPPERTA
 
19. SURVIVAL NA SZEWSKIEJ
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 19
 
ZOFIA PAŁUCHA, „GETTING DIRTY IN THE...
 
LEON PODSIADŁY, „BEL AIR”
 
VAHA: WROCŁAW STRATEGIC SURVIVAL HUB
 
HORACY MUSZYŃSKI, „RIXT”
 
HANNA KRZETUSKA-GEPPERTOWA, „15 % ABSTRAKCJI”
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU
 
KATALOG: Leon Podsiadły – Bel Air
 
KOLOROWE ZABAW!KI
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 18
 
WASTELAND: KULTURA DLA KLIMATU / KULTUR FÜR DAS...
 
Otwarcie wystawy w Mieszkaniu Gepperta...
 
AKADEMIA LETNIA BABY ART WALK + SYMPOZJUM WROCŁAW...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
ŚCIEŻKI DO INTERPRETACJI – PAMIĘTNIK...
 
BAW! Baby Art Walk 2020
 
SENIOR ART WALK 2020
 
Konkurs
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 17
 
Alfons Mazurkiewicz, Anna Raczyńska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
Barbara Żłobińska i Mariusz Maślanka. Bad...
 
#MUZEALNIAKI
 
BAW! Baby Art Walk 2019
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 16
 
Hanna Krzetuska, Karolina Szymanowska. 15%...
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
Entropia, sztuka rozpadu
 
BAW! Baby Art Walk 2018
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 15
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Monika Konieczna, Zofia Gebhard. Mit Geistern...
 
Monika Konieczna. Atropa belladonna
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
THE ILLUSION OF RETURN
 
Karina Marusińska. What The Eye Doesn’t...
 
Leon Podsiadły. Bel Air
 
Akcja „Książki dla Gwinei”
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2017
 
BAW! Baby Art Walk 2017
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 14
 
Mathilde Lavenne. Cienie / Shadows
 
Kasia Kmita. Kim byś była, gdybyś była kim...
 
Ghetto Relay. Projekt artystyczny Alessandry...
 
Die Deutschen kamen nicht
 
Kamil Moskowczenko. W co można...
 
Stanisław Dróżdż. Ścieżki tekstu 
 
Piotr Kmita. W poszukiwaniu straconego czasu
 
Młodzież w Europie
 
Podwórko Gepperta 2016
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
Mit Geistern Leben. Wydeptywanie Wydeptanych...
 
Podwórko Gepperta. Projekt społecznościowy
 
SIECIOWANIE DLA KULTURY 2016
 
100 000 KSIĄŻEK DLA GWINEI
 
BAW! Baby Art Walk 2016
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 13
 
Boże Ciało
 
Wykwit
 
Piotr Blajerski. The End
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.II...
 
Podwórko Gepperta 2015
 
Grzegorz Różański. ZACHOWANIE MASY, cz.I...
 
Grzegorz Różański. Zachowanie masy
 
Kamil I. Widzenia
 
Anna Raczyńska. Krótkie historie
 
Wrocław: The best of
 
BAW! Baby Art Walk 2015
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 12
 
Niemcy nie przyszli
 
Nienazwane przestrzenie / Innominate Spaces –...
 
Magda Franczak z udziałem Yael Frank....
 
Maria Stożek i Szymon Wojtyła. Bondage
 
Łukasz Filak, Wawrzyniec Kolbusz
 
Kornel Janczy
 
DYSK GEPPERTA 2014
 
Katarzyna Przezwańska
 
Śmierć Internauty
 
Tomasz Opania. Right Now the Same Wind...
 
Innominate Spaces
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 11
 
Krystian Truth Czaplicki. Przesunięty dom
 
DYSK GEPPERTA 2013
 
Ewa Żuchnik. Metamorfozy
 
Piotr Sakowski „ . “
 
Bez nie-ludzi nie ma nas
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 10
 
Krzysztof Furtas, Piotr Blajerski. Lux Aeterna
 
Aktywna poezja
 
Karina Marusińska. Sfera prywatna
 
Anna Kołodziejczyk. Obraz zniszczeń
 
Magda Franczak. Hairy Candies
 
Beata Wilczek + Michalina Grula. Ćwiczenia...
 
DYSK GEPPERTA 2012
 
Grzegorz Łoznikow. Historia w obrazkach
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 9
 
Piotr Zbierski. White Elephant
 
EGZEGEZA
 
Wystawa
 
Emergency Room
 
House of Change / Dom przemian
 
Piotr Kmita. Okropności zabawy
 
Dy Tagowska. Nigredo
 
Andrzej Sobiepan. PBZ
 
DYSK GEPPERTA 2011
 
KATALOG: Przegląd Sztuki SURVIVAL 8
 
KATALOG: „Sztuka po przejściach”...
 
Communism Never Happened
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2010”
 
Communism Never Happened
 
Il Vangelo secondo i reprobi, odc. 2
 
Piotr Wysocki. Aldona
 
Zbliżanie…
 
Michał Bieniek. Wracamy z polowania
 
Senses
 
Wojny religijne
 
Malwina Karp i Katarzyna Włodarczyk....
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Sztuka po przejściach
 
Sztuka po przejściach
 
Festiwal „Sztuka po przejściach 2009”
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Oiko Petersen. Downtown Collection
 
Kwiaty na poddaszu
 
Pochwała przemijającego czasu
 
Anna Kołodziejczyk. Ruiny / Martwa natura
 
KATALOG: Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2008,...
 
Michał Marek. X jak MM
 
Wilhelm Sasnal. Brzozowski nam współczesny
 
Pola Dwurnik. Szwajcarskie rysunki
 
Jerzy Kosałka. Najważniejsze to zdrowie –...
 
Marcin Fajfruk. Disco Combat
 
Aleksandra Urban. Wonderland
 
Michał Bieniek. Ana Layla
 
Pomiędzy wyspami
 
KATALOG: Galeria Mieszkanie Gepperta 2007,...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...
 
Monika Konieczna. Kwiat dla mnie…
 
Oiko Petersen. Guys. From Poland with Love
 
Ewelina Ciszewska. Sympatyczna Pani Krysia
 
Przemysław Sanecki. Faking.Me.intimace.You
 
Anna Kołodziejczyk. Najpiękniejsze uczucia...
 
Artur Goliński. Lexicon, 6.Aufl
 
Tekla Woźniak. Kot na vhsie
 
Arkadiusz Nowakowski, Paulina Płachecka. Melanż...
 
KATALOG: Przegląd Młodej Sztuki...

Artifake takeover – relacje z Ukrainy

Artystki i artyści z Ukrainy przejęli nasze konto na Instagramie i prowadzili relacje z różnych miejsc swojego kraju, opowiadając o kontekstach pracy artystycznej w czasie wojny.
22.08.2022 — 25.09.2022

Akcja społecznościowa odbywa się w ramach projektu ARTIFAKE. Art Invades Fakes to transregionalny projekt realizowany w Polsce, Ukrainie i Armenii, którego celem jest promowanie świadomego odbioru przekazów medialnych i krytycznego podejścia do dezinformacji i fake newsów badając propagandę poprzez sztukę w przestrzeni publicznej.

Oddajemy kanały społecznościowe @ArtTransparent działającym w Ukrainie artystom i artystkom. W ramach projektu zapraszamy twórczynie i twórców do pokazania na Instagramie, jak wygląda ich codzienność w kraju, prezentacji aktualnych projektów i sposobów działania. W projekcie udział wezmą Yaroslav Futymskyi, Katya Libkind, Mykhailo Melnychenko, Denys Pankratov i Stanislav Turina. Tygodniowe przejęcia kont przez każdą z pięciorga zaproszonych pokażą bezpośrednie relacje z różnych miejsc Ukrainy opowiadając o kontekstach pracy artystycznej w czasie wojny.

Wielkie podziękowania dla Yuriya Bileya za konsultację.

23.08 – 28.08 Yaroslav Futymskyi

(ur. 1987) jest artystą, którego multidyscyplinarna praktyka wiąże się z wiejskimi i regionalnymi narracjami, starymi metodami tworzenia oraz dążeniem do osiągnięcia tożsamości rozumianej w odniesieniu do zmieniającego się otoczenia i okoliczności. Futymskyi często pracuje z performansem, fotografią, rysunkiem i instalacją, wykorzystując znalezione i odziedziczone materiały. Artysta mieszka i pracuje w wielu miejscach. Obecnie we Lwowie w Ukrainie. Jego prace były prezentowane na licznych międzynarodowych i ukraińskich wystawach, m.in. w Detenpyla Gallery, Galerii Labirynt, Shukhliada i Kunsthalle am Hamburger Platz.

30.08 – 04.09 Denys Pankratov

jest kuratorem i artystą, skupiającym się na archiwach, historii i funkcjonowaniu muzeum jako instytucji publicznej, historii ruchów kobiecych, robotniczych i narodowych Zachodniej Ukrainy na początku XX wieku. W 2013 roku ukończył Kurs Sztuki pod kuratelą Kateryny Badyanowej i Łady Nakonechnej. Od 2015 roku współzałożyciel organizacji artystycznej Method Fund. Od 2019 roku Pankratov mieszka i pracuje we Lwowie, bada historię ruchów kobiecych, robotniczych i narodowych, awangardę artystyczną Zachodniej Ukrainy na początku XX wieku, a także bierze udział w inicjatywach aktywistów społecznych. Od 2021 roku jest współzałożycielem i współkuratorem niezależnej półprywatnej przestrzeni wystawienniczej Miżkimnatnyj prostir. Od marca 2022 roku uczestniczy w inicjatywie Kuchnia i szeregu powiązanych z nią projektów.

06.09 – 11.09 Katya Libkind

jest artystką mieszkającą w Kijowie w Ukrainie. Absolwentka Narodowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury, wydziału scenografii w 2016 roku. Jej praktyka artystyczna angażuje różne media, w tym malarstwo, wideo, instalację, performance i sztukę sceniczną. Katia jest współzałożycielką “Ateliernormalno” (“projektu artystów z lub bez zespołu Downa”) oraz członkinią grupy artystycznej “Montage”. Jako główna artystka Ukho wystawiała opery Gervasoniego, Cella, Sciarrino dla Narodowej Opery Ukrainy. Jej obiekty i filmy wideo często powstają w wyniku procesu bardzo uważnej obserwacji siebie i swojego najbliższego otoczenia. W wielu przypadkach albo dokumentują działanie performatywne, albo zawierają w sobie potencjał interakcji z widzem. Bazując na procesualności, granicznej szczerości oraz intuicyjnym, bezpośrednim emocjonalnym doświadczaniu rzeczywistości, prace Katii dotykają kwestii granic osobistych, warunkowości percepcji, samej idei normy czy piękna.

13.09 – 18.09 Mykhailo Melnychenko

urodził się w 1985 roku w rodzinie wojskowego Mychajło Mychajłowycza Melniczenko, w mieście Błagowieszczeńsk, obwód amurski, a od 1990 roku mieszka w Ukrainie. W 2005 roku poszedł do pracy jako administrator systemu w zakładzie położonym na granicy z Unią Europejską. Od 2009 roku zaczął aktywnie interesować się współczesną sztuką wizualną, ma też długą praktykę jako VJ, a także fotoreporter. Melnychenko jest organizatorem festiwalu DOCUDAYS z pokazami filmów dokumentalnych o prawach ludzi w mieście Użgorod. Organizuje również wystawy fotograficzne w galerii Ilko. Był uczestnikiem grupowych wystaw sztuki współczesnej organizowanych w Użgorodzie, miał osobistą wystawę w projekcie Peryskop UA. Był jednym z organizatorów niezależnego festiwalu postgraffiti. Równolegle zajmuje się fotoreportażem, a po 24.02.2022 r. rozpoczął swój osobisty wczesny konceptualny projekt fotografii dokumentalnej.

20.09 – 25.09 Stanislav Turina

urodził się w 1988 roku w Makiivka, obwód doniecki, Ukraina. Dorastał w Mukaczewie, obwód zakarpacki. Ukończył Lwowską Narodową Akademię Sztuk Pięknych. W 2019 roku otrzymał stypendium Program Gaude Polonia w Lublinie. Pracuje w mediach grafiki, rzeźby, haftu i tekstu. Współzałożycielka i członkini Festiwalu Czarny Krąg, galerii Detenpyla, Grupy Otwartej oraz ateliernormalno. Od 2018 roku pracuje jako kurator i współkurator w ateliernormalno, pracowni dla artystów z i bez zespołu Downa. Mieszka i pracuje w Kijowie na Ukrainie, gdzie pracuje jako wolontariusz i pomaga osobom z niepełnosprawnościami

https://www.instagram.com/fundacja_arttransparent

Po więcej informacji o projekcie ARTIFAKE zapraszamy tutaj lub na https://artifake.org.

Projekt ARTIFAKE realizowany jest przez Internews-Ukraina w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Reporterów Audiowizualnych (Armenia) i Fundacją Art Transparent (Polska) przy wsparciu finansowym Programu Kreatywna Europa, International Renaissance Foundation, Konrad-Adenauer-Stiftung, Ukrainian Cultural Foundation, Ambasady Królestwa Niderlandów oraz Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu RP.

Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności